This forum has been archived. All content is frozen. Please use KDE Discuss instead.

speciale tekens

Tags: None
(comma "," separated)
joswennekes
Registered Member
Posts
2
Karma
0

speciale tekens

Fri Apr 08, 2022 10:09 pm
Sinds mijn laatste update kan ik geen speciale tekens meer invoeren m.b.v. toetscombinaties zoals <alr>+,+c voor ç of <alt>+'+e voor é of <alt>+"+a voor ä.
De methode die ik nu moet gebruiken is het openen van een tekstbestand in Libre Office en m.b.v. copy-paste invoegen.
De methode van oproepen van een menu en daaruit kiezen vind ik ook veel te omslachtig.
De oude methode zoals ik in bovenste regel beschreven heb wil ik weer terug.
Ik kan NERGENS op het hele internet vinden hoe ik KDE moet instellen om dit opnieuw voor elkaar te krijgen.
Wat nu???
User avatar
zolder
Registered Member
Posts
172
Karma
2

Re: speciale tekens

Sun Apr 10, 2022 5:37 pm
Met welke OS werk je?
Heb je veel instellingen aangepast in je kdenlive? Of vooral de basic instellingen (nieuw project settings en zo).
joswennekes
Registered Member
Posts
2
Karma
0

Re: speciale tekens

Tue Apr 12, 2022 9:36 am
Ik gebruik Kubuntu 20.04
Ik heb bij de installatie het toetsenbord standaard US met euro-teken opgegeven en als standaard taal Nederlands.
User avatar
zolder
Registered Member
Posts
172
Karma
2

Re: speciale tekens

Tue Apr 12, 2022 1:28 pm
Dan zou je kunnen kiezen om je instellingen terug te zetten naar de fabrieksinstellingen van het begin.
Dit doe je bij: Instellingen -> Kdenlive instellen -> en daar de knop Restore Defaults.

Je zou ook kunnen zoeken naar je config map van kdenlive. Meestal onder .config of .kdenlive of zo iets.
En dan deze hernoemen bijvoorbeeld met .OUD erbij. Dan herstart je kdenlive en maakt deze nieuwe (start) settings aan.

In beide gevallen zou je 'foute instelling' kwijt kunnen zijn.
dzon
Registered Member
Posts
493
Karma
3

Re: speciale tekens

Tue Apr 12, 2022 8:17 pm
Ik heb nooit de longpress functie aan de praat gekregen ( zoals teksten in een smartphone). Aangezien ik vrij veel speciale tekens gebruik heb ik dan maar kcharselect geinstalleerd. https://imgur.com/a/Vr2E2m2


This realm's name is Maya. And she speaks Hertz. But Ahamkara makes a fuzz about it.
User avatar
zolder
Registered Member
Posts
172
Karma
2

Re: speciale tekens

Tue Apr 12, 2022 10:24 pm
Ow. Ok. Sorry. Ik dacht dat je het werkend had maar het ineens niet meer werkte.


Bookmarks



Who is online

Registered users: Bing [Bot], Google [Bot], kesang, Sogou [Bot], Yahoo [Bot]