This forum has been archived. All content is frozen. Please use KDE Discuss instead.

KDE Nederland zoekt nieuwe teamleden

Tags: None
(comma "," separated)
User avatar
BartOtten
Moderator
Posts
33
Karma
0
OS
KDE Nederland is hard op zoek naar nieuwe teamleden! We bieden flexibele werktijden, uitstekende voldoening en een geweldig team ;)

Door je aan te sluiten bij ons team maakt je deel uit van een internationaal streven van duizenden mensen om een computerervaring met Vrije Software mogelijk te maken. Je zult nieuwe vrienden ontmoeten, nieuwe vaardigheden leren en het verschil maken voor miljoenen gebruikers terwijl je samenwerkt met mensen over de hele wereld. Er zijn veel verschillende manieren om hiervan deel uit te maken. Lees verder en kies een onderwerp dat jouw interesse heeft of die je uitdagend lijkt.

Mogelijke taken binnen KDE Nederland zijn:

  • Vertalen van documentatie
  • Vertalen van berichten voor de website
  • Verzorgen van multimedia voor op de website
  • Promoten van KDE
  • Hulp bieden op het forum

Als je interesse hebt in één van deze functies dan kun je contact opnemen met de daarvoor verantwoordelijke coördinator of een berichtje achterlaten hier op het forum. Zie voor contactgegevens onze pagina met medewerkers. In verband met de flexibele werktijden kan een reactie even op zich laten wachten; het is per slot van rekening vakantietijd.

Daarnaast zijn er binnen de internationale KDE gemeenschap nog vele taken waaronder testen, fouten rapporteren en het verwerken van inkomende foutrapportages; schrijven van code, ontwikkelen van artwork, documentatie en vertaling; ondersteunen en onderhouden van de infrastructuur; of onze boodschap verspreiden en helpen met promotie en marketing zowel online als op beurzen en conferenties. Ook hier kan je, indien je interesse hebt, een mailtje over sturen naar een medewerker van KDE Nederland.

Extra: Ik ben hard op zoek naar mensen met programmeer-ervaring! Ik hoop enkele Nederlandse widgets te kunnen maken: Hyves, Nu.nl etc. Als je interesse hebt meld je dan aub hieronder.

Groetjes,
Bart Otten - Webmaster KDE Nederland
User avatar
rubentje1991
Registered Member
Posts
58
Karma
0
OS
Ik heb wel de intentie om mee te werken aan KDE (ik heb er tenslotte ook reeds jaren met tevredenheid gebruik van gemaakt)...
De pagina met alle KDE medewerkers voor het Nederlandstalige gebied is wel interessant, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen / wie ik moet aanspreken.

Ik weet wel dat aan beginnende helpers bvb. vaak gevraagd wordt om vertaling van documentatie na te kijken enz...

Kennis: ik studeer momenteel Toegepaste Informatica aan Artesis Hogeschool Antwerpen => programmeren (de technieken zelf - in pseudocode - en dan praktisch talen zoals Java en C#), systeemanalyse, websites bouwen (php, Drupal, ...) enz.
Maar meehelpen aan de vertaling zou ik ook wel zien zitten.

Dus ik zou zeggen, als iemand dringend hulp nodig heeft, en denkt dat ik dat mogelijk wel aankan: laat het maar weten!
Ik ben altijd bereid dingen bij te leren - leergierigheid 8) ... maar tijd :o (maar ik heb dus wel wat tijd om mee te helpen aan KDE ;) ).


using PCLinuxOS 2010.7 KDE Version
User avatar
BartOtten
Moderator
Posts
33
Karma
0
OS
HoiRuben,

Zou het je lukken om plasmoids te scripten? Ik heb daar totaal geen verstand van maar het lijkt in de richting van jouw vakgebied te liggen.... Er is al een Facebook-plasmoid maar Hyves is in Nederland veel populairder.

En als scripter en Drupal-kenner ben je vast en zeker ook welkom in het website-team :)

Je kan in beide gevallen het beste een mailtje sturen naar [mijn-voor-en-achternaam]@kde.nl

Groetjes,
Bart
User avatar
rubentje1991
Registered Member
Posts
58
Karma
0
OS
Mail gestuurd 8)


using PCLinuxOS 2010.7 KDE Version
User avatar
Vistaus
Registered Member
Posts
109
Karma
0
OS
Ik ben Heimen, maar sta hier en op zowel het Ubuntu-NL forum en kubuntuforums.net beter bekend onder de nickname Vistaus, en ben slechts 18 jaar jong :)
Ik gebruik al best lang Kubuntu en andere KDE-distro's, maar toch voornamelijk Kubuntu. Ik test redelijk veel software, zoals KMess Git-versie, Bangarang Git-versie e.d.
Tevens vertaal ik op Launchpad zo nu en dan dingen, maar ook andere programma's zoals Almanah Diary, KShowMail, KMess etc.
Ik heb best veel ervaring met vertalen en mijn kennis van Engels en Nederlands is behoorlijk goed :)
Omdat ik nu al best lange tijd vertaal en er een paar keer op gewezen ben dat ik KDE NL kon helpen met het vertalen, wilde ik me toch eens proberen aan te sluiten bij het KDE NL-vertalingsteam.
Als jullie al genoeg vertalers hebben, ben ik ook bereid andere dingen te doen die jullie noemen, zoals promoten, op het forum helpen etc. Ik heb alleen jammer genoeg geen kennis van programmeren of plasmoids maken (al wil ik dat nog wel graag leren).
Maar vertalen is toch wel mijn sterkste punt en het lijkt mij echt leuk om te helpen met het vertalen van KDE :)

Als jullie meer informatie willen of andere dingen, vraag het me gerust ;)
User avatar
BartOtten
Moderator
Posts
33
Karma
0
OS
Hoi Vistaus,

Het duurde even voor er een reactie kwam omdat de website+forum op dit moment bijna mijn prive-domein is. En ook ik stervelijk en uitputtelijk ;-)

Op onze pagina met medewerkers (linkje) kun je het mailadres van Rinse de Vries vinden. Hij coordineert het vertaalteam. Als je zo nu en dan je oog op het forum zou kunnen houden of bijvoorbeeld wat vrienden hierheen zou kunnen slepen zou dat fijn zijn. Dan kunnen we samen eens brainstormen over hoe we KDE in Nederland kunnen laten groeien.

Greetz,
Bart
User avatar
BartOtten
Moderator
Posts
33
Karma
0
OS
@Ruben: Lukt het al met de Hyves-plasmoid? Ik heb de boel volledig om zeep geholpen en mijn werkgever is niet al te dol op KDE-werkjes tijdens de uren dat hij mij betaald* ;-)

*en daarbuiten ben ik bezig met zwanger zijn (mijn vriendin draagt de buik) en gerelateerde zaken
User avatar
rubentje1991
Registered Member
Posts
58
Karma
0
OS
Ben reeds wat bezig geweest met het Hyves plasmoid....
Het wordt denk ik een samenvoegsel van verschillende plasmoids, omdat het facebook plasmoid zelf met een aantal problemen kampt (bvb. geen internet connectie bij opstarten ofzo geeft problemen - mss was dat reeds opgelost; maar er waren nog andere dingen.....)

Dus er wordt momenteel aan gewerkt (ik weet dat het redelijk lang duurt, maar het is ook mijn eerste plasmoid he ^-^ )

Ik hou je op de hoogte (hier of via pm)


using PCLinuxOS 2010.7 KDE Version
User avatar
Vistaus
Registered Member
Posts
109
Karma
0
OS
BartOtten wrote:Hoi Vistaus,

Het duurde even voor er een reactie kwam omdat de website+forum op dit moment bijna mijn prive-domein is. En ook ik stervelijk en uitputtelijk ;-)

Op onze pagina met medewerkers (linkje) kun je het mailadres van Rinse de Vries vinden. Hij coordineert het vertaalteam. Als je zo nu en dan je oog op het forum zou kunnen houden of bijvoorbeeld wat vrienden hierheen zou kunnen slepen zou dat fijn zijn. Dan kunnen we samen eens brainstormen over hoe we KDE in Nederland kunnen laten groeien.

Greetz,
Bart


Dat geeft niks, ik snap het hoor ;)

Ik wil best hier zo nu en dan de boel in dan de boel in de gaten houden en ik zal contact opnemen met Rinse de Vries :)
En brainstormen is helemaal prima, vind het altijd leuk om nieuwe ideeën te bedenken :)
User avatar
BartOtten
Moderator
Posts
33
Karma
0
OS
Bericht verplaatst naar: Topic: Ontwikkelen Hyves Widget
User avatar
fdekruijf
Registered Member
Posts
10
Karma
0
OS
Ik ben op zoek naar een vertaler voor KMyMoney. In eerste instantie voor de GUI en daarna voor de documentatie. Op enkele Ubuntu forums zag ik dat KMyMoney gebruikt wordt bij internetbankieren met de Rabobank en ING. Dat werkt dan via het importeren van een CSV-bestand. Dus elke bank die zoiets levert kan ook met KMyMoney samenwerken. Het gaat om 500 vaag vertaalde woorden/regels en 200 niet vertaalde.

vr.gr.

Freek de Kruijf
freekdekruijf -at- kde -punt- nl
nom001
Registered Member
Posts
10
Karma
0
OS
Zijn er hier eigenlijk nog NL-talige moderator's aanwezig? Zo nee, waar kan ik mij opgeven?


*ASUS P5KPL-AM SE*Intel Core(TM)2 Quad CPU Q8200*4 GiB ram*nVidia GeForce 9500GT*Realtek RTL8101/8102E*RaLink RT2500 802.11g*Optiarc DVD RW AD-7200A*HDD:Samsung HD501LJ/HD103SI*Linux Mint 15/KDE*

Get 15 GB cloud storage for free at copy.com
fveerman
Registered Member
Posts
1
Karma
0

gebruikers KDE

Tue Dec 30, 2014 5:10 pm
Beste mensen;
Wie gebruiken er KDE en wie. Kan mij helpen

Een andere vraag wordt kde nog steeds ge-update ??? Bijgehouden ????

Graag reactie

Groet. Frits Veerman


Bookmarks



Who is online

Registered users: Bing [Bot], Google [Bot], kesang, Sogou [Bot], Yahoo [Bot]