![]() Registered Member ![]()
|
bonjour, how to compile skrooge 1.5 with pclinuxos ?
je veux installer skrooge sous pclinuxos. il n'y a que la version 1.4 dans les dépôts mais comme j'avais la version 1.5 avec chakra, j'ai voulu compiler à partir des sources de la 1.5. Lorsque je tape : cmake .. -DCMAKE_INSTALL_PREFIX=`kde4-config --prefix` voici le message d'erreur que j'obtiens : - ..:: CMAKE ROOT ::.. -- The CXX compiler identification is unknown CMake Error: your CXX compiler: "CMAKE_CXX_COMPILER-NOTFOUND" was not found. Please set CMAKE_CXX_COMPILER to a valid compiler path or name. CMake Error at /usr/share/cmake/Modules/FindKDE4.cmake:98 (message): ERROR: cmake/modules/FindKDE4Internal.cmake not found in /home/xavier/.kde4/share/apps;/usr/share/apps Call Stack (most recent call first): CMakeLists.txt:29 (FIND_PACKAGE) Pouvez-vous m'aider ? |
![]() Administrator ![]()
|
Based upon that error message, you need to install a compiler. These are usually installed automatically by "build-essentials" or similarly named packages.
Also, make sure kdelibs5-dev is installed.
KDE Sysadmin
[img]content/bcooksley_sig.png[/img] |
|
thanks, gcc was not installed.
after install gcc and other libs, I try again to install skrooge and I have this message of error : Building CXX object skroogeakonadi/CMakeFiles/akonadi_skroogeakonadi_resource.dir/skroogeakonadiresource.cpp.o In file included from /usr/include/akonadi/item.h:28:0, from /usr/include/akonadi/resourcebase.h:30, from /home/xavier/Documents/skrooge/skroogeakonadi/skroogeakonadiresource.h:20, from /home/xavier/Documents/skrooge/skroogeakonadi/skroogeakonadiresource.cpp:22: /usr/include/akonadi/itempayloadinternals_p.h:29:32: fatal error: boost/shared_ptr.hpp: No such file or directory compilation terminated. make[2]: *** [skroogeakonadi/CMakeFiles/akonadi_skroogeakonadi_resource.dir/skroogeakonadiresource.cpp.o] Error 1 make[1]: *** [skroogeakonadi/CMakeFiles/akonadi_skroogeakonadi_resource.dir/all] Error 2 make: *** [all] Error 2 |
![]() Administrator ![]()
|
You need to install boost-devel.
KDE Sysadmin
[img]content/bcooksley_sig.png[/img] |
|
Registered users: bancha, Bing [Bot], Evergrowing, Google [Bot], mesutakcan, Sogou [Bot]