This forum has been archived. All content is frozen. Please use KDE Discuss instead.

Use of KAddressbook's date information in KOrganizer

Tags: None
(comma "," separated)
schroer
Registered Member
OS
Ich habe zwei Fragen:
I have two questions:

KAddressbook versorgt KOrganizer (s. KDE-Resourcen) mit Datumsinformation:
Nur die Geburts- & Jahrestage (unter "Persönliches / Daten") werden in KOrganizer dargestellt. Ich möchte weitere personenbezogene Datenfelder in KOrganizer darstellen.
KAddressbook provides date information to KOrganizer.
Only birthday & anniversary dates (under "Persönliches / Daten") are shown in Korganizer. I want to show more person-related dates in Korganizer.

• 1. Frage: Kann man (und ggf. wie) unter "Persönliches / Daten" weitere selbstdef. Datumsfelder hinzufügen, die dann ebenfalls in KOrganizer dargestellt werden, d.h. mit jährlicher Wiederholung, …?
    Oder: Kann man erreichen, daß Datumsfelder (die man unter "Eigene Felder" problemlos definieren kann) in KOrganizer übernommen werden (d.h. mit jährlicher Wiederholung, …)?
    1st Question: Is it possible (and how) to add more user-defined date entries under "Persönliches / Daten" which are shown in KOrganizer, too? (i.e. with the option of yearly repetition, ...)
    Or: Is it possible that date entries (which can easily be defined in "Eigene Felder") are shown in KOrganizer (e.g. with yearly repetition?

• 2. Frage: Woran kann ich erkennen, welche Datenquellen KOrganizer nutzt, z.B. welche Feiertagskalender, ...?
    2nd Question: Where can I see which date-data sources are used by kOrganizer?

I would assume that all that is stored in some configuration files. Where are they? What is their syntax? Where can I find something in writing about all that, i.e. documentation?

Mit freundlichen Grüßen
Klaus Schröer

Bookmarks