This forum has been archived. All content is frozen. Please use KDE Discuss instead.

Sibilants - Zischlaute

Tags: deesser deesser deesser
(comma "," separated)
mickae
Registered Member
Posts
214
Karma
2
OS

Sibilants - Zischlaute

Tue Apr 05, 2022 7:50 pm
Hello, does anyone have experience with the sibilants and how to get rid of them in Kdenlive? I have discovered that at 6,349 Hz I need to reduce by about -10 dB at a Q of 0.100. Then some of the unpleasant sharpness is already gone.
Kdenlive offers a de-esser that I can't do much with. Then there is your TAP DeEsser, which works better, but I can't really figure it out.
Can someone help me there?
The most important thing would be a tool that helps me to recognize where the sibilants are. And then the question of how to eliminate them.
I am happy about suggestions.
---------------------
Hallo, hat jemand Erfahrungen mit den Zischlauten und wie man sie beseitigen kann in Kdenlive? Ich habe entdeckt, dass ich bei 6.349 Hz in etwa um -10 dB reduzieren muss bei einem Q von 0,100. Dann ist schon etwas von der unangenehme Schärfe weg.
Kdenlive bietet einen Deesser mit dem ich nicht viel anfangen kann. Dann gibt es noch dein TAP DeEsser, der geht schon besser, aber so richtig schlau werde ich aus ihm auch nicht.
Kann mir da jemand helfen?
Das Wichtigste wäre ein tool, das mir hilft zu erkennen, wo die Zischlaute sind. Und dann die Frage, womit beseitigen.
Freue mich über Anregungen.


Bookmarks



Who is online

Registered users: Bing [Bot], claydoh, Google [Bot], paulgureghian, Yahoo [Bot]