This forum has been archived. All content is frozen. Please use KDE Discuss instead.

Calf Deesser LADSPA

Tags: sibilance, deesser, calf sibilance, deesser, calf sibilance, deesser, calf
(comma "," separated)
mickae
Registered Member
Posts
214
Karma
2
OS

Calf Deesser LADSPA

Fri Apr 08, 2022 10:05 am
Hello,
Does anyone know anything about this Calf Deesser?
When I start it, or when you click "Reset Effeckt", you no longer hear anything from the sound.
There are so many settings. Does anyone know how to make a simple basic setting to reduce the sibilance?
And, what do the individual items mean?
Bypass
Detection
Mode
and
S/C-Listen
Or, does anyone know where to find documentation? It would have to be a special one, because the controls in Kdenlive are completely different from those in Calf's graphical tool.
I am very happy about suggestions.
User avatar
zolder
Registered Member
Posts
172
Karma
2

Re: Calf Deesser LADSPA

Sun Apr 10, 2022 5:20 pm
Gucke mall hier. Hier wirden alle Kontrollen erkärt. Ich kann es probieren zu erklären, aber ich denke sie köhnen das viel besser.
Original englisch https://calf-studio-gear.org/doc/Deesser.html
Ubersetzt nach deutch https://calf--studio--gear-org.translat ... r_pto=wapp

Zwei algemeine tips.
1/ wenn man ein calf plugin gebraucht geben diesen oft schön ein (bischen) wirkenden standart setting mit.
2/ Einstellungen können gespeichert werden, mehrere unter verschiedenen Namen. Praktisch für die spätere Verwendung oder wiederhohlung.

mickae wrote:Or, does anyone know where to find documentation?

Hier findet mann alle documentation von Calf. https://calf-studio-gear.org/doc/
mickae
Registered Member
Posts
214
Karma
2
OS

Re: Calf Deesser LADSPA

Sun Apr 10, 2022 5:35 pm
Hallo zolder,
vielen Dank. Leider ist es technisch nicht möglich, Dir weitere Karmas zu geben - verdient hättest Du sie sicher.
Die deutsche Seite von Calf kannte ich noch nicht. Prima.
Doch habe ich die englische ausgiebig schon studiert und alle möglichen Einstellungen angewendet: Es klingt immer gleich. Ich befürchte, dass es einige bugs gibt. Auch kann man lesen, dass Calf bei Ardour am allermeisten Probleme macht, also gar nicht gut funktioniert.
Es wäre mir eine große Hilfe, wenn Du mal probierst, ob Du etwas mit Calf Deesser erreichen kannst. Das wäre sehr spannend, das zu sehen, oder zu hören, natürlich.
User avatar
zolder
Registered Member
Posts
172
Karma
2

Re: Calf Deesser LADSPA

Sun Apr 10, 2022 5:45 pm
mickae wrote:Auch kann man lesen, dass Calf bei Ardour am allermeisten Probleme macht, also gar nicht gut funktioniert.


Stimmt. Aber nicht ganz. Vielen sagen "wirkt nicht" aber wirkt schön im sicheren umstanden.
Bei Ardour wirken den LV2 plugins (visual) nicht, und crashed ardour ... wenn auch die ladspa plugins daneben installiert sind.
Wenn man die Ladspa plugins entfernt geht Ardour super.

Klein problem. Kdenlive wirkt mit ladspa plugins und nicht mit LV2 plugins.
So wenn man ardour braucht mit LV2 plugins haben sie die Ladspa-Plugins nicht mehr in Kdenlive verfügbar.
Und wenn Sie die Ladspa-Plugins für kdenlive verlassen, crashen sie Ardour.
Dilemma, stimmt. Bringt eine Auswahl. Oder nicht, wenn Sie zwei Computer zur verfügung haben (wie ich).
User avatar
zolder
Registered Member
Posts
172
Karma
2

Re: Calf Deesser LADSPA

Sun Apr 10, 2022 7:24 pm
Am ende.
Auf ein computer habe ich nür die Calf LV2 plugins für audio in Ardour.
Kein calf ladspa plugins. So kein Calf für Kdenlive. Weil ich dan die schwierigere audio edits mache in ardour (mit die visuale calf plugins).
Alle andere ladspa audio plugins kan ich immer noch brauchen in Kdenlive für kleine audio edits.

Am diese weise kann ich mit beide programmen editten.


English
At the end.
On a computer I only have the Calf LV2 plugins for audio in Ardour.
No calf ladspa plugins. So no calf for Kdenlive. Because I then do the more difficult audio edits in ardour (with the visual calf plugins).
All other ladspa audio plugins can still be used in Kdenlive for small audio edits.
In this way I can edit with both programs.
mickae
Registered Member
Posts
214
Karma
2
OS

Re: Calf Deesser LADSPA

Sun Apr 10, 2022 8:44 pm
have just discovered the quality of the Effect called "Deesser". You only have to set the Intensity value higher than 0 and it works quite well.
With this I get audibly better results without the sound becoming too dull. I am satisfied for now.

Postscript:
My setting:
Intensity: 0.4 for weing deessing effect. 0.9 is almost too much. You can set more than 1.0, but then there is no effect at all. (Allowed range is form 0 to 1).
Max deessing: lower values create a minimal stronger, 0.9 minimal weaker effect. So I take the default value of 0.8.
Frequency, there I also take default value 0.01, the others sound exactly the same.
In short: this deesser is quite good.
User avatar
zolder
Registered Member
Posts
172
Karma
2

Re: Calf Deesser LADSPA

Tue Apr 12, 2022 1:37 pm
mickae wrote:In short: this deesser is quite good.

^-^ Otherwise i wouldn't have advised it ;)

At your Postscript. Goes for each plugin. Each recording can need some other minor adjustments. Never use a general 'My settings'. Only as a good start to set further.

General 'my settings', or presets, you can save and recall in almost each plugin.
Here...
Image


Bookmarks



Who is online

Registered users: Bing [Bot], Evergrowing, Google [Bot]