This forum has been archived. All content is frozen. Please use KDE Discuss instead.

Complete customization even more oxygen kwin theme

20

Votes
21
1
Tags: kwin, oxygen, customization kwin, oxygen, customization kwin, oxygen, customization
(comma "," separated)
fverdeja
Registered Member
OS
the idea is that on the issue KWIN oxygen can put all these gradients and in some windows the user can specify the colors of the decoration
the problem is that the gradient is flat, GTK windows, ie a flat item to be very unattractive because the whole window is flat
[img]http://img517.imageshack.us/img517/8366/ideasingles.png[/img]
sorry for my bad english

Español: la idea es que en el tema oxigeno de KWIN se pueda poner todas estas gradientes y que en algunas ventanas el usuario pueda especificar los colores de la decoracion
el problema que hay es que las gradientes planas, en ventanas GTK, es decir con un tema plano se ven feas porque toda la ventana se ve plana

Last edited by fverdeja on Tue Jul 06, 2010 2:17 am, edited 1 time in total.
Moult
Global Moderator
OS
Sorry I don't quite understand your idea - the radial gradient is already there. What exactly do you want?

Moult, proud to be a member of KDE forums since 2008-Oct.
thinkMoult - source for tech, art, and animation: hilarity and interest ensured!
WIPUP.org - a unique system to share, critique and track your works-in-progress projects.
dpalacio
Registered Member
OS
Ni siquiera te entiendo completamente en español. Creo que quieres decir que, como el fondo de las ventanas no Qt no coincide con el gradiente, quieres cambiar el color de la decoración?

I think he meant:

The radial gradient is not there for non-Qt windows, thus it does not look good. As you can see, the decoration of the Limewire window is colored and, may look better. So, he whishes for the user to be able to choose the decoration color.

connect(post, SIGNAL(readSignature()), qapp, SLOT(quit()));
fverdeja
Registered Member
OS
dpalacio wrote:Ni siquiera te entiendo completamente en espa�±ol. Creo que quieres decir que, como el fondo de las ventanas no Qt no coincide con el gradiente, quieres cambiar el color de la decoraci�³n?

I think he meant:

The radial gradient is not there for non-Qt windows, thus it does not look good. As you can see, the decoration of the Limewire window is colored and, may look better. So, he whishes for the user to be able to choose the decoration color.

ok, explico mejor si me puede hacer la traduccion gracias

me idea es que pogan en la decoracion oxigeno de kwin estos todo lo que ves en la imagen, o sea cosa como que elegir los colores que uno quiere para una ventana especifica, como por ejemplo limewire que como ves en vez de usar el esquema de color del sistema usa uno propio del programa y si pones la decoracion oxygen oiginal no convina para nada con el programa, y otro ejemplo es el opera que se integra casi por completo con kde en el look pero no tiene las gradiantes de color que tiene el tema oxigeno, en este caso pido que se ponga una gradiante extra que sea como la que tiene el tema elementary de gnome
entiendes? o tengo que hacer un video y que alguien me saque los subtitulos?

Bookmarks